Vásárlói tájékoztató

 

 

Általános Szerződési Feltételek

 

1. Cégadatok, nyitvatartási idő

 

1.1. Üzemeltető

 

Bit-Comp 2000 Kft.

Székhelye: 9022 Győr, Apáca utca 22.

Üzletünk, telephelyünk címe: 9022 Győr, Apáca utca 22.

Ügyfélszolgálat: Munkanapokon 9-17:30, szombaton 9-13:00, vasárnap: zárva

Telefon: +36 (96) 335 318, +36 (20) 577 25 78

E-mail: info@bitbolt.hu

Társaságot bejegyző cégbíróság: Győr-Moson-Sopron Megyei Cégbíróság

Cégjegyzékszám: Cg. 08-09-011040

Adószám: 13006439-2-08

 

1.2. Szaküzletünk címe, nyitvatartási idő

Bit Bolt Számítástechnikai Szaküzlet

9022 Győr, Apáca utca 22.

(Saroképület, bejárat a Teleki Lászó utca 9. felől)

Nyitvatartási idő:

hétfő - péntek: 9:00 – 18:00

szombat: 9:00 – 13:00

vasárnap: zárva

 

1.3. A webáruház internetes felületének üzemeltetője (tárhelyszolgáltató)

 

CompMarket Hungary Zrt.

Székhely: 1044 Budapest, Megyeri út 53.

E-mail: info@compmarket.hu

Telefon: +36 1 222 6403

Honlap: www.compmarket.hu

Adatkezelési nyilvántartási számok: NAIH-117719/2017.

 

1.4. Általános rendelkezések

 

Az alábbi Általános Szerződési Feltételek – a továbbiakban: Feltételek – a Bit-Comp 2000 Kft. webáruházban történő megrendelésére vonatkozó általános feltételeket határozzák meg. Annak érdekében, hogy a webáruházban található termékek megrendelésekor tisztában legyen a megrendelésre és szállításra vonatkozó feltételekkel, kérjük, gondosan olvassa el az alábbiakat. Amennyiben bármilyen kérdése lenne, írjon a következő e-mail címre: info@bitbolt.hu

 

Szaküzletünk 1998 óta szolgálja ki a környékből hozzánk fordulók számítástechnikai igényeit. Hosszú távon gondolkozunk, ezért nagyon fontos számunkra, hogy Ügyfeleink a szükségleteiknek legmegfelelőbb termékeket tudják megvásárolni. Webáruházunkat a szaküzletünk kiegészítő kényelmi szolgáltatásaként üzemeltetjük. A webáruházban megrendelt termékekkel minden esetben szaküzletünkben, tapasztalt munkatársaink szolgálják ki a Vásárlókat. Az informatikában nagy jártassággal rendelkező eladó és a Vásárló egyidejű személyes jelenléte, kommunikációja minden esetben biztosítja azt, hogy a Vásárló a lehető legnagyobb bizonyossággal győződhessen meg a megrendelt termék jellegéről, tulajdonságairól, alkalmasságáról, igényeinek való megfelelőségéről, működéséről.

Vásárlónak személyes átvétel során is lehetősége van a szerződéstől (vásárlástól) való indokolás nélküli elállásra.

Az itt megfogalmazott elvek miatt a megrendelt termékek átvételére csak szaküzletünkben, személyesen van lehetőség. Csomagküldést nem vállalunk.

 

A jelen Feltételek tartalmazzák a megrendelés szabályait, a Vásárló és a Vállalkozó között létrejövő szerződés alapvető rendelkezéseit, A jelen Feltételek határozzák meg továbbá a Vállalkozó mint a Bit Bolt webáruház weboldalt üzemeltető cég, weboldal üzemeltetésével kapcsolatos felelősségét.

 

Vásárló a webáruházban a képernyőjén megjelenő megrendelőlap kitöltésével és elküldésével egyidejűleg elfogadja, és magára nézve – változtatás nélkül – kötelezőnek ismeri el a jelen Feltételeket.

 

A termékek szállítása a megrendelés időpontjában hatályos feltételek szerint történik. Ezért arra kérjük, hogy a megrendelés elküldése előtt akkor is olvassa el a jelen Feltételeket, ha a webáruházat a korábbiakban már használta.

 

1.5. A digitális adattartalom működése valamint a hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége

 

A weboldal a HTTPS protokollt használja arra, hogy web-dokumentumokat jelenítsen meg az Interneten keresztül – HTML formátumú weboldalán – az Igénybe vevő számára.


Az így (HTTPS protokoll alapján) továbbított képek, grafikai elemek, video- és audioklipek, továbbá más adatok bármely modern böngészőn (az ismert böngészők aktuálisan legfrissebb verzióin) keresztül elérhetők, megjeleníthetők bármely olyan eszközön, amely alkalmas az említett böngészők futtatására.
A felhasználói élmény megfelelősége érdekében az Igénybe vevőnek kell gondoskodnia arról, hogy a megfelelő böngésző mellett megfelelő sebességű Internet-hozzáférés álljon a rendelkezésére.

A weboldalon való vásárlás feltételezi, hogy az Igénybe vevő ismeri az Internet technikai és műszaki korlátait, és a használatával együtt járó hibalehetőségeket elfogadja.
A Vállalkozó nem felelős az Interneten továbbított adatok hibás továbbításáért és az Interneten felmerülő működési hibákért, melyek akadályozzák a zavartalan vásárlást, azok bármilyen okból is következtek be.

 

 

 

1.6. A digitális adattartalom és az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedések

 

A weboldal használata az Igénybe vevő számítógépére nézve nem jelent kockázatot, azonban a Vállalkozó javasolja, hogy az Igénybe vevő használjon vírusirtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. Az Igénybe vevő számítógépén található adatok védelme az Igénybe vevő feladata.
A weboldalra mutató linket bárki elhelyezhet saját honlapjának felületén a Vállalkozó külön hozzájárulása nélkül. Tilos linket úgy elhelyezni, hogy az a Weboldalt valamely más oldal részeként jelenítse meg.

A Vállalkozó a weboldalon részletesen feltünteti a termék és szolgáltatás nevét, a termékek, szolgáltatások lényeges tulajdonságait, így a termék, szolgáltatás árát, – amennyiben szükséges – egységárát, járulékos költségeit (különösen: a szállításért és a csomagolásért felszámított költségeket) valamint megjeleníti a termék fotóját/fotóit. A termékek, szolgáltatások adatlapján megjelenített képek egyes esetekben eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
A termékekre, szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát.

Amennyiben akciós ár kerül feltüntetésre, úgy a Vállalkozó teljes körűen tájékoztatja az Igénybe vevőt az akcióról és annak pontos időtartamáról és egyéb paramétereiről.

 

1.7. Magatartási kódex

 

Vállalkozásunk aláírt magatartási kódexszel nem rendelkezik.

 

 

2. Az elektronikus szerződéskötés lépései

 

A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve magyar.

 

2.1. Regisztráció

 

A webáruházban csak regisztrált felhasználók vásárolhatnak! A kapcsolattartás a Bit-Comp 2000 Kft. későbbiekben mint Vállalkozó részéről a regisztrációkor megadott e-mail címen történik.

 

Kérjük regisztráció előtt olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatót. A regisztráció során a *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

 

A regisztráció során az alábbi személyes adatok megadására van szükség:

  • Személyes adatok: Név / Cégnév, adószám (ha van), telefon, e-mail cím
  • Számlázási adatok: Irányítószám, település, cím (utca, házszám)

 

2.2. Regisztrációs adatok módosítása

 

Az adatok a későbbiekben a felhasználónév és az e-mail cím kivételével a webáruház FELHASZNÁLÓ ADATAI szövegdobozon belül módosíthatóak. Az e-mail cím módosítására csak az üzletben van lehetőség. A felhasználónév a későbbiekben nem módosítható.

 

2.3. Regisztráció törlése

 

Regisztrációjának törlését bármikor kérheti az üzletben vagy az info@bitbolt.hu e-mail címre küldött levélben. A törlési kérelem megérkezését követően a Vállalkozó haladéktalanul gondoskodik a regisztrációjának törléséről. A felhasználói adatok a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek az adatbázisból.

 

A regisztráció törlése nem érinti a már leadott megrendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. A regisztráció törlését követően az adatok visszaállítására nincs lehetőség, azonban új regisztráció bármikor lehetséges.

 

2.4. A vásárlás menete

 

A webáruházban látható árak bruttó árak, a 27%-os ÁFA-t tartalmazzák (céges vásárlóink részére a nettó árakat is feltüntettük, de minden esetben a bruttó ár fizetendő).

 

Keresse meg weboldalunkon a kívánt terméket. Ezt megteheti a rendelési szám vagy keresőszó megadásával a kereső mezőben, vagy a bal oldalon található kategória-rendszer használatával. A termékek tulajdonságai a termék adatlapján találhatók. Amennyiben termékeinkkel kapcsolatban további kérdése lenne, ügyfélszolgálatunk telefonon vagy online rendelkezésére áll.

 

A terméket a Kosárba gomb megnyomásával helyezheti a kosarába. A kosára tartalmát megtekintheti vagy eltávolíthat egy terméket a jobb oldalon található KOSÁR szövegdobozon belül Kosár megtekintése gombra kattintva. Ekkor megjelenik a kosár tartalma, itt a termék sorban lévő piros X gomb megnyomásával eltávolíthatja a kiválasztott terméket. A kosár automatikusan frissül. Lehetséges a kosár tartalmának teljes ürítése is, a Kosár megtekintése menüpontban vagy a jobb oldali KOSÁR szövegdobozban a kosár ürítése gombot választani. Ekkor minden a kosárban lévő termék eltávolításra kerül.

 

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, mely az ÁFÁ-t tartalmazza.

 

Amennyiben a Vállalkozó körültekintése ellenére téves ár kerül feltüntetésre a webáruházban, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő pl. 0 Ft-os árra, akkor a Vállalkozó jogosult a megrendelést törölni vagy a termék helyes áron történő értékesítését és szállítását felajánlani.

 

 

 

2.5. Megrendelés

 

Megrendelni csak azon termékeket tudja, melyeket a kosarába tesz. A kosár tartalma bármikor módosítható, a benne lévő termékek törölhetők. Itt láthatja megrendelésének részleteit és értékét. A termékeknél megjelölt beszerzési idő tájékoztató jelleggel kerül feltüntetésre. Az 1-3 napos beszerzésű termékek a nagykereskedésben raktáron találhatóak, míg a 3-5 napos termékek szállítására várni kell pár napot. A termékek beérkezéséről minden esetben a Vállalkozó tud pontosabb információval szolgálni.

 

A megrendelt termékekhez semmiféle szállítási díjat nem kell fizetni, mivel azokat az üzletünkben lehet átvenni. A Vállalkozó nem végez házhoz szállítást.

 

A termékeket megrendelni a Megrendelés gomb megnyomásával tudja, ezután átkerül a megrendelés megerősítése oldalra, ahol a már elmentett adatait láthatja. Ezeket az aktuális megrendelésre vonatkozólag módosítani tudja. Azonban ez csak a jelenlegi rendelésre lesznek hatással, az elmentett adatokat a rendszer nem módosítja! A megjegyzés rovatban feltüntethet bármilyen a rendeléssel kapcsolatos fontosabb információt, például a számla kiállításához szükséges adatokat.

 

A rendelés véglegesítése a Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés gomb megnyomásával jön létre, mely fizetési kötelezettséget keletkeztet az Ön számára. Ezután a rendszer automatikusan küld Önnek egy visszaigazoló e-mailt a megrendelésről. Ez általában 1-2 perc, de legkésőbb 48 órán belül a visszaigazolást meg kell kapnia.

 

A megrendelő által tévesen vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető késedelemért és egyéb problémákért felelősséget nem vállalunk.

 

2.6. A szerződés létrejötte

 

A webáruház használata során leadott megrendelések ráutalás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek. A Vásárló megrendelése elküldésével a Vállalkozó vásárlójává válik. A megrendelés a Vállalkozó ügyfélszolgálatának írásbeli visszaigazolása után tekinthető véglegesnek. A szerződés ráutalás formájában tett jognyilatkozat alapján jön létre, amikor a Vásárló megkapja a visszaigazoló e-mailt a rendelt termékről. A szerződés alakiságát tekintve nem írásban megkötött szerződésnek minősül. A létrejött szerződés nem kerül iktatásra.

 

2.7. Üzletben történő átvétel

 

A Vásárló a rendelése leadása után, minden esetben kap az általános visszaigazolást után, a Vásárló által megadott e-mail címre egy konkrét átvételi időpontot, mikortól biztosítják a termék átvételét az üzlethelyiségben (kizárólag csak a nyitvatartási időn belül). Az üzletben készpénzes és bankkártyás fizetési módra van lehetőség.

 

A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vásárlóra akkor száll át, amikor a Vásárló a webáruházban megrendelt terméket a Vállalkozótól átvette.

 

A Vállalkozó a termék szaküzletben történt megvásárlásakor (átvétel) adja át Vásárló számára a jogszabályok által előírt dokumentumokat, tájékoztatókat, a termék jótállási jegyét és a számlát.

 

2.8. Árak, fizetési mód és fizetés

 

Fizetési módok:

  • Készpénz: a boltban átvételkor kell fizetni
  • Előreutalással a következő bankszámlaszámra: 58600283-10009134 Duna Takarék Bank
  • Bankkártyás fizetés a boltban átvételkor

 

A webáruházban feltüntetett árak, ajánlati árak. A Vállalkozó az árak árváltozásának jogát fenntartja. Amennyiben a megrendelőlapon feltüntetett árban módosulás következik be, erről tájékoztatást ad a Vállalkozó a Vásárló felé e-mailen keresztül. Az egyes termékek árai alatt fel vannak tüntetve a várható érkezési ideje, mivel a termékeket nem tartjuk raktáron. A webáruházban látott akciós árak esetében az akció egy meghatározott ideig, de legfeljebb egy meghatározott készlet erejéig tart (amely készlet az akció záró időpontját megelőzően is kimerülhet). A webáruházban megjelenő árak minden esetben tartalmazzák az általános forgalmi adót. A Vállalkozó a termék tulajdonjogát mindaddig teljes egészében fenntartja, amíg a Vásárló a vételár teljes összegét (beleértve az ÁFA-t is) hiánytalanul meg nem fizette, tehát a tulajdonjog a Vásárlóra a vételár hiánytalan megfizetése után érvényesül.

 

 

3. Elállás jog

 

A Fogyasztó és a Vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetében a fogyasztót elállási jog illeti meg.

A 2013 évi V. törvény (PTK) 8.1§ értelmező rendelkezések 3. pontja szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Az elállási jog kizárólag a fenti értelmezés szerinti fogyasztóként történt szerződéskötés esetén – szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre – áll fenn, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén – saját maga vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított – 14 (tizennégy) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Vásárlót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

Fontos kiemelni, hogy elállás esetén a Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

 

3.1. Elállási jog gyakorlásának a menete

 

– Fogyasztó elállási jogával az ITT és lentről is letölthető és kitölthető nyilatkozat-minta kitöltésével, vagy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtételével élhet.

 

– Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát 14 napon belül kell jeleznie (például telefonon, postai úton, elektronikus úton küldött levél útján) a Vállalkozó részére.

 

- Az elállási határidő számításának a módja:

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát.

 

– Fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

–  Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

– a Vállalkozó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését,

 

– Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Vállalkozónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Vállalkozó a határidő számítás szempontjából.

 

A Vállalkozó felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy levelét ajánlott küldeményként adja postára, ezáltal hitelt érdemlően bizonyítható lesz a feladás dátuma! A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Vállalkozó üzletébe visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja).

 

A Fogyasztó az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől való elállása estén, a Vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

 

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

 

Elállás vagy felmondás esetén a Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 

Tájékoztatjuk, hogy vállalkozásunk a termék visszaszállításának költségét nem fedezi, az teljes mértékben a Fogyasztó költsége.

 

Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, a Vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

 

A Fogyasztó elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja, így különösen:

 

– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

 

– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

 

Az elállási jog érvényesítéséhez letölthető és kitölthető dokumentum: PDF formátumban.

 


 

4. Adatvédelmi tájékoztató

 

A Bit-Comp 2000 Kft. (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.

 

Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait.

 

Az adatkezelő címe: Bit-Comp 2000 Kft. 9022 Győr, Apáca utca 22.

Az adatkezelő elérhetősége: Telefon: +36 (96) 335 318, személyesen: 9022 Győr, Apáca utca 22.

Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.

 

Hozzájárulás az adatkezeléshez: A felhasználó regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.

 

Az érintettek köre: regisztrált felhasználók

 

A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím

 

Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.

 

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:


- A Bit-Comp 2000 Kft. munkatársai.

 

A Vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél

  • tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
  • személyes adatainak helyesbítését,
  • személyes adatainak törlését vagy zárolását.

 

A felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja saját adatait.

 

Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

 

Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.

 

Ha a regisztrált felhasználó nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz ( www.naih.hu/online-uegyinditas.html ) fordulhat.

 

A 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról itt olvasható: Nemzeti Jogszabálytár (www.njt.hu)

 


 

 

5. Garanciális ügyintézés szabályai

Jótállás, kellék és termékszavatosság

Érvényes: 2019. február 1-től visszavonásig

 

 

A szerződő felek közötti szabályok általános leírása a Bit-Comp 2000 Kft. – továbbiakban, mint Vállalkozó – és a webáruház, illetve üzlet vásárlója – továbbiakban, mint Vásárló – között létrejött szerződésben foglalt termékekre vonatkozólag.

 

5.1. Hibás teljesítése

 

Vállalkozó részéről akkor beszélünk hibás teljesítésről, ha a termék, illetve szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem beszélünk hibás teljesítésről abban az esetben, ha a Vásárló a szerződéskötés időpontjában az adott hibát ismerte vagy ismernie kellett. A szerződés semmis abban az esetben, ha bármilyen okból a jogszabály rendelkezéseitől elérően a Vásárló hátrányára tér el. A hibás teljesítés vélelme szerint az első hat hónapban a Vállalkozót terheli a bizonyítás terhe kivéve abban az esetben, ha a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen a felismert hiba.

 

5.2. Kellékszavatosság

 

A termékek hibájáért a Vállalkozó kellékszavatossági felelősséggel tartozik. A Vállalkozó felelőssége ebben az esetben csak a termék olyan hibája lehet, amely hibának az oka már meg van a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető. Ez nevezik rejtett vagy gyártási hibának. A Vállalkozó felelőssége minden esetben objektív, tehát független attól, hogy tudta-e, hogy hibás terméket adott el, vagy sem.

 

5.3. Termékszavatosság

 

A termékszavatosság azt jelenti, hogy a Vállalkozó által a fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék abban az esetben hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

5.4. Közlési és igényérvényesítési határidők

 

A Vásárló késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozósal közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. A Vállalkozót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

5.5. Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén

 

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

 

5.6. Jótállás

 

A Vállalkozó a hibátlan teljesítésért felel. E felelősség alól csakis abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van:

 

  • a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
  • a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.

 

Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén a Vállalkozó felet jótállás vállalására, hanem erre önként – jól felfogott piaci érdekből – kerül sor.

 

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén

 

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

 

5.7. A jótállási igény érvényesítése

 

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó. Ha a jótállásra a Vállalkozó a kötelezettségének a Vásárló felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

 

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Vállalkozónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

5.8. A szavatossági jogok sorrendje

 

Akár szavatossági igény érvényesítésére, akár jótállásra kerül sor, de minden esetben négyféle úgynevezett szavatossági jog illeti meg a Vásárlót: kijavítás, kicserélés, árleszállítás, vételár-visszatérítési igény (elállás). Kiemelten fontos, hogy minden esetben ez a négyféle jogosultság illeti meg a Vásárlót.

 

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

 

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Fontos, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

5.9. Költségek

 

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a Vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

 

5.10. Reklamációs határidő

 

A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a Vásárló és a Vállalkozó közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

 

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

5.11. Mikor nincs szavatossági igény

 

A szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

 

  • ha a hibát a Vásárló a szerződéskötés időpontjában ismerte;
  • ha a hibát a Vásárlónak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

Fontos, hogy a Vállalkozónak csakis a Vásárló által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondja jogszerűen a Vállalkozó, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).

 

Akciós és leértékelt árura – mint egészre – nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A termék azon részére vonatkozólag amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de a Vásárló nem tud(hat)ott róla szintén van helye minőségi kifogásnak. Amennyiben utóbb a Vásárló a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell – amely olyan hiba, ami a rendeltetésszerű használatot kizárja – megilletik őt a szavatossági jogok.

 

5.12. Bizonyítási kötelezettség

 

Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében – a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt – a jótállásra kötelezett (a Vállalkozó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a Vásárló általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.

 

Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a Vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a Vásárlói rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól a Vállalkozó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.

 

Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a Vállalkozót terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő Vásárlóra nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő Vásárló sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.

 

Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a Vásárlót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 


 

6. Panaszkezelési szabályzat

Érvényes: 2019. február 1-től visszavonásig

 

6. Panaszkezelési Szabályzat

 

A Bit-Comp 2000 Kft., 9022 Győr, Apáca utca 22, adószám: 13006439-2-08 (továbbiakban: Bit Bolt) ügyfelei panasz kezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.

 

6.1 A szabályzat alapelvei

 

A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve:

 

A Bit Bolt jogszabályi kötelezettségeinek eleget téve és felismerve azt, hogy a céggel szemben felmerült panaszok fontos ismereteket hordoznak a szervezet számára, kimondja, hogy valamennyi panaszt teljes körűen kell kivizsgálni és megválaszolni. A Bit Bolt a panaszok kivizsgálást követően köteles olyan választ adni, amelyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.

 

A panasz megkülönböztetés nélküli elbírálásának elve:

 

A Bit Bolt a panaszokat és a panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében és szabályai szerint kezeli!

 

6.2. A szabályzat hatálya

 

6.2.1. Személyi hatálya

 

A jelen szabályzat hatálya kiterjed minden a Bit-Comp 2000 Kft. alkalmazásában álló panaszkezelési munkatársra.

 

A Bit Bolt valamennyi panaszkezeléssel foglalkozó munkatársa a jelen szabályzat rendelkezéseit köteles megismerni, azok betartásáért felelősséggel tartozik.

 

6.2.2. Tárgyi hatálya

 

A szabályzat hatálya a 1.1. pont szerinti bejelentésekkel kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki. A panasznak nem minősülő bejelentések kezelése az Iratkezelési és ügyviteli szabályzatban meghatározottak szerint történik.

 

6.2.3. A panasz

 

Panasz a Bit Bolt tevékenységével, szolgáltatásával, termékével vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, amelyben a panaszos egyértelműen a Bit Bolt eljárását (különösen: kereskedelmi, javítási, ügyintézési, nyilvántartási hiba) kifogásolja.

 

Nem minősül panasznak, ha az ügyfél a Főnix-informatikától általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.

 

6.2.4. A panaszos

 

Panaszos lehet a Bit Bolt kereskedelmi, javítási szolgáltatási tevékenységének igénybe vevője.

 

6.3. A panasz bejelentésének módjai

 

6.3.1. Szóbeli panasz

 

Szóban: A Bit-Comp 2000 Kft. üzletében Győr, Apáca utca 22. szám alatt a nyitvatartási időben

Telefonon: a +36 (96) 335 318, vagy a +36 (20) 577 25 78-as telefonszámon, a telefonon közölt szóbeli panaszt a hét minden munkanapján, 9 órától 17:30 óráig folyamatosan fogadja.

 

6.3.2. Írásbeli panasz

 

  • postai úton: 9022 Győr, Apáca utca 22. (telephely és székhely)
  • elektronikus levélben: info@bitbolt.hu

Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, úgy a meghatalmazásnak a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben foglalt követelményeknek kell eleget tenni.

 

A panasz képviselő vagy meghatalmazott útján történő benyújtása esetén a Bit Bolt vizsgálja a benyújtási jogosultságot, amelyet a benyújtó meghatalmazással igazol.

 

6.4. A panasz kezelése, nyilvántartása

 

6.4.1. A panasz kezelése

 

A Bit Bolt a panaszt minden esetben nyilvántartásba veszi. Különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a Személyes adatok védelméről szóló szabályzat rendelkezései szerint, az azonosítás céljából bekért adatok ne sértsék az adatvédelmi előírásokat, és ne szolgáljanak más, a panaszügyek regisztrálásán kívüli egyéb adatgyűjtési célt.

 

A Bit Bolt kizárólag a panaszkezelés okán birtokába került személyes adatokat az 1 hónapos panasz megőrzési idő leteltét követően törli vagy más módon egyedi azonosításra alkalmatlanná teszi.

 

A felmerülő panaszokat amennyiben ez lehetséges azonnal orvosolni kell, ilyen esetben panasz-ügyintézési eljárás nem indul.

 

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.

 

6.4.2. A panasz nyilvántartása

 

A Bit Bolt a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint nyilvántartja.

A Bit Bolt a nyilvántartását úgy alakította ki, hogy abból a válaszadási határidő egyértelműen megállapítható.

 

A nyilvántartás alkalmas arra, hogy:

  • a panaszokat azok témája szerint csoportosíthassa
  • a panasz okát képező tényeket és eseményeket feltárhassa és azonosíthassa
  • megvizsgálhassa, hogy a második pontban rögzített tények és események hatással lehetnek-e más eljárásra vagy termékre, szolgáltatásra
  • eljárást kezdeményezhessen a feltárt, második pontban rögzített tények és események korrekciójára
  • összefoglalhassa az ismétlődő vagy rendszerszintű problémákat, a jogi kockázatokat.

 

6.5. A panasz kivizsgálása

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat a Bit Bolt nem számít fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

 

A panasz-ügyintézés nyelve a magyar.

 

6.5.1. Szóbeli panasz

 

A szóbeli – ideértve a személyesen és telefonon tett – panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni. Telefonon közölt panasz esetén biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.

 

6.5.2. Írásbeli panasz

 

Az ügyfél írásbeli panaszának a beérkezést követően haladéktalanul megkezdi.

 

Személyesen benyújtott írásbeli panasz esetén a panaszos megkapja az általa benyújtott panasz egy, az átvétel igazolásával ellátott eredeti példányát.

 

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül kell megküldeni az ügyfélnek.

 

A panaszkezelés során az ügyféltől kérhető adatok:

  • neve
  • lakcíme, székhelye, levelezési címe
  • telefonszáma
  • értesítés módja
  • panasszal érintett termék vagy szolgáltatás
  • panasz leírása, oka
  • panaszos igénye
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő termék, vagy annak maradéka
  • meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

 

Amennyiben a panasz kivizsgálásához a Bit Boltnak az ügyfélnél rendelkezésre álló további – így különösen az ügyfél azonosításához, a panasszal érintett jogviszonnyal kapcsolatos - információra van szüksége, úgy haladéktalanul felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, és beszerzi azokat.

 

6.6. A Panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése

 

A Bit Bolt a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva, és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére.

 

Ha az érdemi döntést közlő dokumentum jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.

 

A Bit Bolt válaszát oly módon küldi meg az ügyfél részére, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.

 

A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:

 

  • Győri Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7.
Telefon: +36 (96) 795-951
E-mail cím: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu

 

  • Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
    Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: +36 (96) 520-217
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

  • Online vitarendezési platform
    Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami az info@bitbolt.hu. Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez. Az Online vitarendezés elérhetősége: ODR Link

 

  • Bíróság
    az ügyfél döntése alapján a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz.

 

A Bit Bolt a panaszt és az arra adott választ 1 hónapig őrzi meg.

 

6.7. A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség

 

A panaszkezelésről szóló Tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmazza a panasz-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalókat, a felügyelő hatóságok megnevezését, melyeknél az ügyfél panaszával eljárást kezdeményezhet, továbbá tájékoztatja a panaszost az elutasítás esetén igénybe vehető békéltetés vagy közvetítés lehetőségéről, illetve egyéb jogorvoslati lehetőségekről, valamint azok igénybe vételének esetleges jogszabályi határidőiről.

 

A Bit Bolt internetes honlapján közzé teszi a Tájékoztatót.

 

A panasz-ügyintézés során, amennyiben a panaszos a Bit Bolt elsődleges válaszával nem elégedett, biztosítani kell az azt ellátó szakmai terület munkatársainak pártatlanságát és elfogulatlanságát.

 

6.8. Panasz-ügyintézéssel kapcsolatos feladat-és felelősségi körök

 

A panaszkezelés rendszerét és folyamatát alapvetően a jelen szabályzat és az Iratkezelési és ügyviteli szabályzat általános ügykezelési eljárása határozza meg.

 

6.9. A panasz-ügyintézéssel kapcsolatos utólagos teendők

 

A panaszokkal kapcsolatos írásban vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat a Bit Bolt a panasz alapjául szolgáló jogviszonyra előírt bizonylat-megőrzési szabályoknak megfelelően megőrzi.

 

6.10. Záró rendelkezések

 

A szabályzat rendelkezéseit ezen időponttól kezdve, visszavonásig kell alkalmazni. A szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

 

 

^